====== Algorytmy probabilistyczne - Lista 3. ====== ===== Zadanie 1 ===== Tworzymy strategie dla adwersarza dla programu, który sprawdza wynik w drzewie. Idukcyjnie po strukturze drzewa, pokażemy, że w każdym poddrzewie potrafimy dla danego algorytmu przeciwnika A, który dfsuje, zmusić go do odwiedzenia wszystkich wierzchołków i w dodatku do uzyskania wyniku jaki chcemy w korzeniu drzewa. Baza: Drzewa w postaci $(liść\;OR\;liść\;OR\;\dots\;OR\;liść)$. Na zapytania o pierwsze $n-1$ liści tego drzewa odpowiadamy 0. Wtedy A nie wie, czy poddrzewo ma wartość 1, czy 0, bo zależy to od ostatniego liścia. Jeżeli chcemy wymusić 1, to mówimy 1, jeżeli 0, mówimy 0. Krok I: Drzewa w postaci $(drzewo\;AND\;drzewo\;AND\;\dots\;AND\;drzewo)$. Na zapytania o pierwsze $n-1$ poddrzew tego drzewa wymuszamy 1 w tym poddrzewie. Wtedy A nie wie, czy poddrzewo ma wartość 1, czy 0, bo zależy to od ostatniego poddrzewa. Jeżeli chcemy wymusić 1, to mówimy 1, jeżeli 0, mówimy 0. Krok II: Drzewa w postaci $(drzewo\;OR\;drzewo\;OR\;\dots\;OR\;drzewo)$. Na zapytania o pierwsze $n-1$ poddrzew tego drzewa wymuszamy 0 w tym poddrzewie. Wtedy A nie wie, czy poddrzewo ma wartość 1, czy 0, bo zależy to od ostatniego poddrzewa. Jeżeli chcemy wymusić 1, to mówimy 1, jeżeli 0, mówimy 0. Liści w drzewie d-arnym o wysokości 2k jest $d^{2k}$, algorytm A odwiedza wszystkie. ===== Zadanie 2 ===== ====a==== Tworzymy strategie dla adwersarza dla programu, który sprawdza wynik w drzewie. Idukcyjnie po strukturze drzewa, pokażemy, że w każdym poddrzewie potrafimy dla danego algorytmu przeciwnika A, który dfsuje, zmusić go do odwiedzenia wszystkich wierzchołków i w dodatku do uzyskania wyniku jaki chcemy w korzeniu drzewa. Baza: Drzewa w postaci $maj(liść,liść,liść)$. Na zapytania o pierwsze $2$ liście tego drzewa odpowiadamy 0,1. Wtedy A nie wie, czy poddrzewo ma wartość 1, czy 0, bo zależy to od ostatniego liścia. Jeżeli chcemy wymusić 1, to mówimy 1, jeżeli 0, mówimy 0. Krok: Drzewa w postaci $maj(drzewo,drzewo,drzewo)$. Na zapytania o pierwsze $2$ poddrzewa tego drzewa wymuszamy 0,1.w tych poddrzewie. Wtedy A nie wie, czy poddrzewo ma wartość 1, czy 0, bo zależy to od ostatniego poddrzewa. Jeżeli chcemy wymusić 1, to mówimy 1, jeżeli 0, mówimy 0. Odwiedzamy wszystkie $3^h$ liście. ===== Zadanie 3 ===== ===== Zadanie 4 ===== ===== Zadanie 5 ===== ===== Zadanie 6 ===== ===== Zadanie 7 =====